Tuesday, March 15, 2011

It's time for me to deliver ke???



Ari Jumaat lepas aku p checkup @KMC...Kene wat CTG sebab aku rase baby kurang gerak...and the result - aku dah ada contraction but x kuat sgt. Mmg aku dah rasa contraction ni lebih dr seminggu yg lepas...Doc check jalan...and dah buka 1cm...die cadangkan aku induce...huhuhu tp aku xnak...terbayang husband aku tade mase tue...
Then ok...aku kata biarlah aku betul2 rasa sakit nak bersalin baru aku dtg menyerah diri...Doc pesan kalau ada tanda cecepat dtg...oo ok.
Petang tu, aku nak solat Asar tetibe aku tengok kat panties aku ade darah sket...huhuhu alamak dah ada tanda ke??? Mmm okla...aku kol husband aku sebab masa Iman tu macam cepat je bersalin kalau dah kuar tanda. Aku xnak bersalin tanpa husband aku....huhu sedey woooo...
Tapi aku xdela rase contraction yg teramat sgt wpun dah kuar darah...contraction tu macam main2 jerrr...kejap setengah jam, kejap 15 minit, kejap 2/3 jam xde contraction...huhuhu...so camne??
Esoknye aku p KMC lagi. Bgtau Doc yg aku dah kuar darah. Dia kata xpe, tu tandanya jalan nak bukalah tu...ok aku rileks...die kata kalau nak masuk wad boleh dah la...tapi kalau nak tunggu sampai aku sakit pun ok gak. So biasalah aku mmg suke tunggu sampai bbetul sakit baru nak p menyerah diri...
Ok..tunggu punye tunggu sampaikan aku amik EL ari Ahad n Isnin...takut nak p opis sebab jauh...takut tak sempat nak p KMC kalau tetiba sakit...tapi aku x sakit2...last2 arini aku masuk opis.
Huhuhu dah kat opis ni aku asik contraction la plak...huhuhuhu...nak bersalin dah ke? Ke sebab aku tale duduk atas kusi aku neh??? Asal aku duduk je, punggung aku sakit n mulela die nak contraction...huhuhu...kalau jejalan ok lagi.
Tapela aku tunggu jela...hopefully xla nak bersalin lagi...lagipun Dr Sue tade arini sampai 20th...huhuhu..moga semuanya selamat...Ameen..
Me,
Ummi Iman

No comments: